Share

De UEFA heeft op donderdag 14 april 2022 de 3 mascottes onthuld voor het UEFA Women’s Euro 2022 dat vanaf begin juli van dit jaar in Engeland zal gespeeld worden en waaraan ook de Belgian Red Flames deelnemen.

Kai, Ashley en Robyn zullen van 6 tot en met 31 juli de fans in Engeland begroeten. Daarvoor verschijnen ze als interactieve personages in het spel ‘The Road to UEFA Women’s EURO’ op het populaire gameplatform Roblox voor kinderen. Daarnaast schitteren ze in een vaardigheidsuitdaging en edu-tainmentserie op YouTube naast Europa’s topspelers, dat via het UEFA Football in Schools programma zal verdeeld worden.

Samen staan ​​de drie mascottes bekend als Hattrick. Elk heeft een eigen persoonlijkheid en shirtnummer. Kai (het nummer 4) beschikt over intelligentie, captain Ashley (het nummer 7) heeft kracht en Robyn (het nummer 10) is gezegend met vaardigheid. In de YouTube-serie verschijnen ze naast 12 van de grootste namen in het Europese vrouwenvoetbal, waaronder de huidige UEFA Women’s Player of the Year Alexia Putellas (FC Barcelona en Spanje), de Nederlandse Vivianne Miedema (van Arsenal) die het UEFA Women’s EURO 2017 won met vrouwelijk Oranje en een bekende speelster uit het gastland Engeland namelijk Lucy Bronze die ook al vaak titels en bekers won (ex-Lyon en nu Manchester City).

“De volgende topspelers van Europa zijn er nu, en de UEFA Women’s EURO-mascottecampagne zou het initiatief kunnen zijn dat hen inspireert om verliefd te worden op het spel”, zei Alexia Putellas. “Het was briljant om een ​​rol te spelen bij het aanmoedigen van kinderen om actief te zijn. We willen ervoor zorgen dat iedereen, overal de mogelijkheid heeft om te voetballen, dus het is opwindend dat dit initiatief wordt uitgerold in scholen over heel Europa. “Maar er is geen betere manier om de volgende generatie te inspireren dan door een vermakelijk toernooi van wereldklasse te organiseren, en we streven er zeker naar om deze zomer van het UEFA Women’s EURO een niet te missen evenement te maken.”

Guy-Laurent Epstein, UEFA-marketingdirecteur voegde toe: “De UEFA Women’s EURO belooft een recordbrekend toernooi te worden. Het heeft het potentieel om miljoenen meisjes en jongens te inspireren om te voetballen, dus het is belangrijk voor ons om het toernooi naar de platforms en ruimtes te sturen waar zij actief zijn. We hopen dat onze nieuwe game-ervaring tot de verbeelding van kinderen zal spreken en hen zal laten interageren met voetbal en UEFA Women’s EURO op een manier die we nog nooit eerder hebben verkend.

“Maar we willen natuurlijk ook dat ze zowel in het echte leven voetballen als online betrokken zijn. We hopen dat we daarmee, door naast onze Hattrick-mascottes ook de beste spelers van Europa centraal te stellen in deze campagne, meisjes en jongens in heel Europa nieuwe helden kunnen bezorgen.”

De Hat Trick-mascottecampagne ondersteunt een van de hoofddoelen van Time for Action, de UEFA Women’s Football Strategy, om de deelname van meisjes en vrouwen aan voetbal tegen 2024 te verdubbelen.

Voor nog meer over de mascottes Kai, Ashley en Robyn ga naar:

UEFA.com – UEFA Women’s Euro 2022

Voor interviews met speelsters uit het Belgische en internationale voetbal:
Share