Share

Op woensdag 23 oktober 2019 lanceerde de KBVB de campagne ‘Love Football’ om meer meisjes warm te maken voor voetbal en dit in samenwerking met de Belgian Red Flames Elena Dhont en Shari Van Belle, die de ambassadrices zijn van de actie, en met de steun van ING en Proximus.

Foto – (c) KBVB/ING/Proximus

Tegen 2024, het jaar van de Olympische Spelen in Frankrijk, wil de Koninklijke Belgische Voetbalbond dat er 80.000 voetballende meisjes en vrouwen zijn, een verdubbeling van het huidige aantal. De KBVB tekende daarom een campagne uit om meisjes via hun leerkrachten, mama’s en papa’s op een speelse manier in contact te brengen met voetbal. Onder de noemer ‘Love Football’ zullen er verschillende initiatieven op gang worden getrokken, zoals een Love Football Dance en een Love Football Cup.

Bekijk de video ‘Love Football – De droom van Elena en Shari’ met dank aan de KBVB:

Vanaf januari 2020 trekken de KBVB naar ruim honderd scholen verspreid over het hele land om leerkrachten in het lager onderwijs, de meisjes die er les volgen en hun ouders te ontmoeten. Op die manier wil de KBVB meisjes tussen 5 en 12 jaar inspireren en laten proeven van de magie en het plezier om voetbal te spelen. De campagne is de eerste stap van het ambitieus actieplan van de KBVB waarin de KBVB de komende twee jaar een goeie 3 miljoen euro zal investeren.

Lees alle details over de campagne ‘Love Football’ via deze link:

https://lovefootball.be/

Voor interviews met speelsters uit het Belgische en internationale voetbal:

Vrouwenteam TV

Share